06 feb

Wraps met gerookte mozzarella, appel en kerriedressing

Vegan wrap

Een wrap is lekker makkelijk en snel te bereiden. Je kunt deze vegan wrap heerlijk als snelle lunch of als lichte avondmaaltijd eten. De gerookte mozzarella is heerlijk in combinatie met de frisse appel, geroosterde walnoten en zelfgemaakte kerriedressing.


Hoofdgerecht     | 4 personen     | 453 kcal

Ingrediënten:

– 4 meergranen wraps
– 200 g mozzarella gerookt
– 2 appels
– 400 g kikkererwten
– Gemengde sla
– Handje walnoten
– 4 el soja yoghurt
– 2 tl kerriepoeder
– Zwarte peper
– Zeezout

Bereiden:

  1. Bereid de wraps volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  2. Schil de appels en snijd in stukken.
  3. Laat de kikkererwten uitlekken en snijd de mozzarella in stukjes. Meng de appel, kikkererwten en mozzarella in een kom.
  4. Rooster ondertussen de walnoten in een droge koekenpan.
  5. Meng voor de dressing de soja yoghurt samen met het kerriepoeder en breng op smaak met zout en peper.
  6. Vul de wraps met de sla, het appelmengsel en de walnoten. Serveer de gevulde wraps met de kerriedressing.

Voedingswaarden (per persoon):

– Energie: 453 kcal
– Eiwit: 14 g
– Koolhydraten: 47 g
– Waarvan suikers: 7 g
– Vet: 20 g
– Waarvan verzadigd: 6 g
– Vezels: 10 g

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *