29 nov

Spaghetti met rucola en tomaten-notenpesto

Vegan spaghetti

Met dit recept maak je een heerlijke vegan spaghetti en zet je in no-time een heerlijke variatie op de traditionele Italiaanse spaghetti op tafel. Maak je eigen pesto van zongedroogde tomaten en walnoten.


Hoofdgerecht     | 4 personen     | 773 kcal

Ingrediënten:

– 2 el olijfolie
– 1 sjalotje
– 2 teentjes knoflook
– 2 el tomatenpuree
– 50 zongedroogde tomaat
– 100 ml zongedroogde tomaatolie (uit het potje van de zongedroogde tomaten)
– 150 g walnoten
– 1 el gedroogde tijm
– 1 el gedroogde oregano
– Zwarte peper
– 75 g rucola
– 250 g cherrytomaten
– 200 g volkoren spaghetti

Bereiden:

  1. Rooster de walnoten in een droge koekenpan.
  2. Snipper de ui en de knoflook en bak in een koekenpan totdat de ui glazig is. Voeg dan de tomatenpuree toe en bak even kort mee.
  3. Kook ondertussen de volkoren spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  4. Houd 50 g van de geroosterde walnoten apart en doe de overige 100 g in een keukenmachine. Voeg hier het tomatenpureemengsel, de zongedroogde tomaten, de zongedroogde tomaatolie, tijm, oregano en zwarte peper aan toe en vermaal tot een pesto.
  5. Snijd de cherrytomaten in partjes en hak de rest van de walnoten grof.
  6. Serveer de spaghetti met de cherrytomaten, rucola, tomaten-notenpesto en de walnoten.

Tip: een Italiaans gerecht zoals deze spaghetti is heerlijk met veganistische geraspte kaas.

Voedingswaarden (per persoon):

– Energie: 773 kcal
– Eiwit: 14 g
– Koolhydraten: 44 g
– Waarvan suikers: 9 g
– Vet: 58 g
– Waarvan verzadigd: 8 g
– Vezels: 8 g

Wat vond jij van deze vegan spaghetti? Laat het hieronder weten in een reactie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *