25 aug

Pita met seitan en rodekoolsalade

Pita met seitan en rodekoolsalade

Zin in een pita met seitan? Maak dan dit veganistische recept voor een heerlijk pitabroodje met seitan en rodekoolsalade. Heel gemakkelijk te maken en is ook nog eens super lekker.


Hoofdgerecht     | 4 personen     | 627 kcal

Ingrediënten:

– 200 g verse rode kool
– 175 g radijs
– 250 g seitan
– 250 g kastanjechampignon
– 200 g hummus
– 75 g veldsla
– 150 ml appelazijn
– ½ tl komijnzaad
– 3 el sesamzaad
– 2 el sesamolie
– Zwarte peper
– 8 pita’s

Bereiden:

  1. Snijd de rode kool in reepjes en de radijs in plakjes. Voeg de appelazijn en wat zwarte peper toe aan de rode kool en radijs. Laat de salade, onder regelmatig omroeren, minimaal 15 min intrekken.
  2. Rooster ondertussen in een koekenpan het sesamzaad goudbruin.
  3. Snijd de seitan in kleine stukjes en de kastanjechampignons in partjes. Bak de seitan samen met de champignons, een snufje peper en het komijnzaad in wat sesamolie. Schep op het laatst het geroosterde sesamzaad erdoor.
  4. Maak de pita’s vochtig en grill ze in een voorverwarmde grillpan.
  5. Snijd de pita’s open en smeer er de hummus op. Vul ze met de veldsla, rode koolsalade en het seitanmengsel.

Tip
Houd je niet zo van hummus? Smeer dan een andere heerlijke spread in de pita.

Voedingswaarden (per persoon):

– Energie: 627 kcal
– Eiwit: 31 g
– Koolhydraten: 62 g
– Waarvan suikers: 7 g
– Vet: 24 g
– Waarvan verzadigd: 3 g
– Vezels: 7 g

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *