Indiase_rijst_met_tofuspiesjes

Indiase rijst met spinazie en tofuspiesjes

Houd je van tofu en een beetje pit? Dan is dit veganistische hoofdgerecht van Indiase rijst met tofuspiesjes echt iets voor jou.


Hoofdgerecht     | 4 personen     | 568 kcal

Ingrediënten
– 400 g tofu
– 8 satéprikkers
– 1 teentje knoflook
– 3 cm gember
– 1 tl chilipoeder
– 2½ tl garam masala
– 150 ml ongezoete soja yoghurt
– 400 g tomatenblokjes
– 2 el plantaardige kookroom
– 200 g basmatirijst
– 300 g spinazie
– 50 g amandelen
– 4 el arachideolie

Bereiden

  1. Kook de rijst met 1 cm gember en 1 tl garam masala volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet de rijst af en zet de pan met de deksel erop opzij.
  2. Verhit 1 el arachideolie in een koekenpan en roerbak de spinazie. Laat de spinazie vervolgens uitlekken in een vergiet.
  3. Snijd de tofu in blokjes en rijg ze aan de satéprikkers. Verhit ondertussen 2 el arachideolie in de koekenpan. Bak de tofuspiesjes in 6 minuten op middelhoog vuur goudbruin, keer ze regelmatig. Bestrooi de tofuspiesjes met 1 tl garam masala en houd afgedekt warm.
  4. Meng voor de saus de knoflook, 2 cm gember, de chilipoeder, 2 tl garam masala en de soja yoghurt.
  5. Doe de tomatenblokjes in een pan, voeg de soja-yoghurtsaus en de vega kookroom toe en breng al roerend aan de kook. Kook het geheel een paar minuten.
  6. Hak de amandelen grof en rooster ze in een droge koekenpan.
  7. Schep de spinazie door de rijst en serveer met de geroosterde amandelen. De tofuspiesen zijn heerlijk met de pittige saus.

Tip:

Vervang voor een heerlijke variatie de soja yoghurt voor amandel soja yoghurt en de veganistische kookroom voor kokos cuisine.

Voedingswaarden (per persoon):

– Energie: 568 kcal
– Eiwit: 23 g
– Koolhydraten: 50 g
– Waarvan suikers: 6 g
– Vet: 29 g
– Waarvan verzadigd: 7 g
– Vezels: 9 g

Posts created 133

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven